משתמש:בנימין/עיצוב 2012/כולל תיבת פורטלים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ברוכים הבאים לוויקיפדיה העברית!

ויקיפדיה היא מיזם רב לשוני לחיבור אנציקלופדיה שיתופית, חופשית ומהימנה, שכולם יכולים לערוך.
ישנם כעת 355,328 ערכים בוויקיפדיה העברית.


גרסת האתר למכשירים ניידים

ערך מומלץ

יעקב לידסקי (18681921) היה מוכר ספרים ומו"ל יהודי ורשאי, מחלוצי המו"לות המודרנית של ספרות יידיש.

כבנו של מפיץ סופרות סת"ם גדול ברוסיה, לידסקי צבר ניסיון בסחר במוצרי דפוס במוסקבה. בעקבות גירוש מוסקבה נסע לארצות הברית והתיישב בשיקגו, ושם נמנה עם המו"לים הראשונים של ספרי יידיש באמריקה. ב-1899 שב למולדתו והתיישב בעיר ורשה כנציג הוצאות הספרים היהודיות האמריקניות ברוסיה. ב-1900 ייסד את הוצאת הספרים "פּרוֹגרֶס" ('קִדמה'), הנחשבת להוצאת הספרים הראשונה שעסקה בספרות יידיש מודרנית. ההוצאה פרחה יחד עם הגידול הכללי בביקוש לספרים ביידיש מצד קהל קוראים רחב והייתה להוצאת הספרים היהודית המובילה ברוסיה. ב-1911 היה לידסקי בין חמשת המו"לים שייסדו את התאחדות ההוצאה-לאור היידית–עברית "צֶנטרָל", שהייתה ההוצאה לאור היהודית הראשונה שקשרה קשרים עם קהילות יהודיות מחוץ לרוסיה והפיצה את ספריה ברחבי העולם. ב-1915 ייסד בוורשה הוצאת ספרים בשם "יודיש", שהייתה ההוצאה היידית הפעילה ביותר בעיר בתקופת מלחמת העולם הראשונה. לאחר המלחמה רכש את בית הדפוס והוצאת הספרים הווילנאיים הוותיקים רוזנקרנץ ושריפטזצר, והוא נפטר ב-1921 בעת ששהה שם לטיפול בעסקי ההוצאה החדשה. על פי תיאוריהם של בני זמנו, לידסקי לא היה לא אינטלקטואל ואיש ספר, אך היה מו"ל נדיב וסוחר הגון ומוצלח למדי.

הידעת?

סגן נשיא ארצות הברית לשעבר דן קווייל
סגן נשיא ארצות הברית לשעבר דן קווייל
דן קווייל היה סגן נשיא ארצות הברית תחת הנשיא ג'ורג' הרברט ווקר בוש (19891993). התבטאויותיו בנושאים שונים וטעויותיו הרבות הפכו אותו למושא לעג בעיני התקשורת. הוא אף קיבל את פרס איג נובל לשנת 1991 על "הצלחתו להדגים, בצורה טובה יותר מכל אדם אחר, את הצורך בחינוך למדעים". אחת מתקריותיו המביכות התרחשה ביוני 1992, כאשר ביקר בבית ספר יסודי בטרנטון, בירת ניו ג'רזי. במהלך הביקור נערכה תחרות איות ואחד התלמידים התבקש לאיית תפוח אדמה ("Potato"). לאחר שהתלמיד איית את המילה באופן נכון, העיר לו סגן הנשיא על איות מוטעה, והנחה אותו להוסיף את האות "e" בסוף המילה. בכך איית קווייל את המילה הפשוטה יחסית, באופן שגוי. האירוע גרר סערה תקשורתית גדולה בארצות הברית ובארצות אחרות.

היום בהיסטוריה

הבניין הראשון של הבנק המרכזי האירופי
הבניין הראשון של הבנק המרכזי האירופי

אירועים בלוח העברי

כתב הכניעה של גרמניה הנאצית
כתב הכניעה של גרמניה הנאצית

חדשות ואקטואליה

דונלד טראמפ
דונלד טראמפ

נפטרו לאחרונה: אנסטסיה זבורוטניוק, דן תורן, נעמי לויצקי, בינה אופק, אורה נגבי, ביל וולטון, ארוין לביא

תמונת היום

ריק אסטלי
ריק אסטלי

ריק אסטלי הוא זמר אנגלי שזכה לפופולריות במהלך שנות ה-80 של המאה ה-20. בין שיריו המוכרים בולט שיר הבכורה של אסטלי "Never Gonna Give You Up" משנת 1987. השיר היה ללהיט במספר מדינות ודורג במקום הראשון בכמה ממצעדי הלהיטים של בילבורד. כ-20 שנים לאחר מכן זכה השיר לעדנה מחודשת כשהפך לתופעת אינטרנט.

אודות ויקיפדיה

ויקיפדיה הינה מיזם אנציקלופדיה מקוון, אוניברסלי ורב לשוני אשר פועל על פי העקרון של מערכות ויקי. ויקיפדיה שואפת לספק לקוראיה תוכן חופשי, אובייקטיבי, ניתן לאימות, שכל אחד יכול לשנות ולשפר.

התוכן בוויקיפדיה מופץ תחת רישיון ייחוס-שיתוף זהה של קריאיטיב קומונס אשר מאפשר להעתיק ולעשות שימוש חוזר בתוכן האתר - גם למטרות מסחריות - בכפוף לתנאי הרישיון.

נכון לעתה ישנם 355,328 ערכים בוויקיפדיה העברית, מתוכם 726 הנם ערכים מומלצים.

השתתפות בעריכת ויקיפדיה

במיזם ויקיפדיה כולם יכולים לערוך את התוכן באופן מיידי, כל עוד נשמרים העקרונות והקווים המנחים שנקבעו על ידי הקהילה הויקיפדית.

לנוחותך, קיימים דפי הנחיות רבים לעבודה בויקיפדיה, בהם הדפים איך ליצור דף חדש, עריכת דף, העלאת תמונה, הוספת תמונה לערך. אל תהססו לשאול שאלות.


קהילת ויקיפדיה

נכון לעתה ישנם 1,165,027 חשבונות משתמש בוויקיפדיה העברית, מתוכם 3,483 חשבונות היו פעילים בחודש האחרון. כל העורכים בוויקיפדיה הנם מתנדבים בקהילה שיתופית. העורכים בוויקיפדיה חופשיים לפתח את התוכן באופן פרטני או לחלופין לתאם את מאמציהם במסגרת הפורטלים או חדר הצ'אט.

משוב על הערכים הקיימים יתקבל תמיד בברכה. דפי השיחה משמשים לדיונים על איכות התכנים ומסייעים לקהילה להמשיך ולשפר את הערכים.

מיזמי ויקימדיה

מטא-ויקי

תיאום מיזמי קרן ויקימדיה

ויקימילון

מילון חופשי

ויקיחדשות

אתר חדשות חופשי

ויקיספר

מאגר ספרי לימוד ומדריכים חופשיים

ויקיציטוט

מאגר ציטוטים חופשי

ויקיטקסט

מאגר טקסטים חופשיים

כתבו לנו משוב!

כותרת המשוב:

חיפוש: כיצד למצוא ערכים - בקשת ערכים

עזרה: עזרה - שאלות ותשובות - כל דפי העזרה - ארגז חול לניסיונות עריכה

פורטלים

מתמטיקה פיזיקה כימיה מדעי החלל טכנולוגיה
ביולוגיה רפואה גאוגרפיה מדעי החברה כלכלה
מדע המדינה היסטוריה דת יהדות ישראל
מוזיקה ספרות אישים ספורט אמנות

פורטל היום

פורטל אוסטרליה הוא שער לכל הערכים אודות יבשת אוסטרליה ומדינותיה. בפורטל ניתן למצוא קישורים שימושיים לשלל הערכים העוסקים באוסטרליה על כל רבדיה, ועוסקים למשל בפוליטיקה של אוסטרליה, בסמליה הלאומיים, בגאוגרפיה שלה, בחיות הבר החיות בתחומה, בהיסטוריה שלה ובכלכלתה, בתרבותה ובספורט שלה.

כל הפורטלים - פורטל אקראי