יהודה יהודה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"יהודה יהודה"
סינגל בביצוע השמחות
מתוך האלבום השמחות (אלבום)
יצא לאור 1998
הוקלט 1998
שפה עברית
אורך 03:06
חברת תקליטים הד ארצי
כתיבה ישראל ברייט וגלעד ברייט
לחן ישראל ברייט
הפקה יוסי פיין
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

יהודה יהודה הוא שיר של להקת השמחות. את השיר כתבו סולן הלהקה, ישראל ברייט וגלעד ברייט. ישראל ברייט הלחין ואת העיבוד חיברו המפיק המוזיקלי יוסי פיין יחד עם כל חברי הלהקה.

השיר נכלל באלבום הראשון של הלהקה שגם נשא את שמה ויצא בשנת 1998. הפזמון הופיע במצעד הפזמונים של רשת ג' באותה השנה בה צעד במשך עשרה שבועות ועמד במקום הראשון במשך שבועיים.

יהודה יהודה זכה להצלחה גדולה וזהו אחד מלהיטי הלהקה הבולטים ביותר.

תוכן השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפזמון הוא שיר פופ קצבי, הפונה לגבר לא מוכר בשם יהודה ששמו מרכיב את מרבית מילות השיר. הפזמון החוזר הוא השורה "יהודה יהודה יא יהודה". בדומה לרוב שירי הלהקה, גם השיר מבוצע בסגנון כלייזמרי ובביצוע השיר נשמעות דרבוקה ומצילה. בקטע המעבר לאחר הפזמון השני נכלל גם כינור.

סולן הלהקה ישראל ברייט שכתב את רוב שירי הלהקה, כתב והלחין גם את "יהודה יהודה", כאשר את המילים כתב במשותף עם גלעד ברייט. את השיר עיבדו מפיק האלבום יוסי פיין וחברי הלהקה: ישראל ברייט, סמי בדרה, ויטלי פודולסקי, אלעד כהן בונן וצחי הר נבו.[1]

אזכורים בתרבות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השיר נזכר בסצנה מתוך הסדרה סרוגים בה השתתף ישראל ברייט שהקריא שיר ובו המילים: "מחנה יהודה". במהלך השורה, נשמעת קריאה מצד עובר אורח שיכור הקורא לעברו את פזמון השיר "יהודה יהודה, יא יהודה".[2]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ בהתאם לגב האלבום "השמחות", הוצאת הד ארצי, 1998
  2. ^ יהודה יהודה באתר מימה